موزه کودکی ایرانک

موزه کودکی ایرانک

+ آدرس موزه کودکی ایرانک : بلوار میرداماد، نرسیده به میدان مادر،انتهای خیابان شهید بهزاد حصاری (رازان جنوبی)، سالن گنجینه اسناد ملی


+ وب سایت موزه کودکی ایرانک : https://www.iranak.org


+ تلفن تماس : ٨٨٧١۶٩۵۴


+ زمان بازدید :۲ تا ۳ ساعت (موزه شنبه و سه شنبه تعطیل است)


 | ۵۰ هزار تومان در سال۱۴۰۲


دستشویی


 بوفه + فروش محصولات فرهنگی و هنری


 زمین بازی کودکان + بازی های گروهی + شعرخوانی گروهی و روایت داستان


 آبخوری


 حمل کالسکه


 پارکینگ اختصاصی (کوچه جلوی موزه جای مناسبی برای پارک است)



ولاگ موزه کودکی ایرانک


نقشه گوگل


توضیحات بیشتر

ایرانک (ایران کودکی) یکی از درگاه های موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است که در سال ۱۳۸۵ با نام بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران راه اندازی و رونمایی شد. پس از یک دوره کاری و بررسی برآیند کار ایرانک، در هدف ها و چشم اندازهای این نهاد مجازی، بازبینی شد و از سال ١٣٩٠ ایرانک به دو پایگاه داده ها و موزه مجازی بخش شد. هدف از این پیوند از آن رو بود که هریک از این بخش ها نیمرخی از یک سیمای یگانه به شمار می روند که در ارتباط با هم دنیای کودکی را بهتر به نمایش می گذارند.

بخش پایگاه داده های ایرانک با هدف دستیابى پژوهشگران، دانشجویان، استادان‌، نویسندگان‌، تصویرگران، کتابداران و همه دست‌اندرکاران و علاقه مندان فرهنگ و ادبیات کودکان که نیاز به چنین یافته‌ها و اطلاعاتی دارند، پایه‌ریزى شده است.

بخش موزه مجازی ایرانک با این هدف راه اندازی می شود که میان آنچه از میراث کودکی در سرزمین ما برجا مانده با جامعه فرهنگی و دوستداران دنیای کودکی پیوند برقرار شود. نمایش این آثار در دنیای مجازی به جامعه دوستدار کودکی کمک می کند که ارزش منابع و اسناد یا پدیدارهای زیستی و فرهنگی این گروه سنی را دریابندو ازاین منابع و اسناد به درستی نگه داری کنند یا در اختیار سازمان های تخصصی مانند موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان بگذارند تا افزون بر مطالعات پژوهشی بر روی آن ها، ثبت و با روشی علمی در مکانی امن نگه داری شوند.

تجربه چندین ساله موسسه پژوهشى تاریخ ادبیات کودکان در گردآورى داده ها، اسناد و منابع موجود حکایت از گستردگى این کار در حوزه کودک و نوجوان دارد. زیرا زندگى کودکان خود شامل حوزه‌هایى مانند: بهداشت، آموزش ‌و ‌پرورش‌، حقوق،‌ کار،‌ هنر و فرهنگ‌، پوشاک‌، سرگرمى‌ها و بازى‌ها و ده‌ها مقوله دیگر مى‌شود. در هر یک از این مقوله‌ها صدها و گاه هزاران سند یافت مى‌شود که پس از پردازش اطلاعاتى کاربرد پیدا مى‌کند. در پایگاه داده ها و موزه مجازی اطلاعات خام پس از پردازش و ویرایش به عنوان رکوردهاى اطلاعاتى ثبت و آماده استفاده کاربران مى‌شوند. برقرارى امکان دسترسى آسان و سریع به اطلاعات درست و کامل درباره فرهنگ کودکی ایران از گذشته تاکنون نه تنها تامین‌کننده نیازهاى اطلاعاتى پژوهشگران ایرانى است، بلکه به پژوهشگران دیگر کشورها نیز در این زمینه کمک خواهد کرد تا در پژوهش‌هاى تطبیقى، با رویکردى تاریخى و جهانى، با آگاهى از مستندات موجود و ارزیابى آن‌ها بتوانند پژوهش‌هاى خود را به سرانجام برسانند.


لینک کوتاه این صفحه | https://www.tehranimages.com/kids/?p=1375


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *